روابط عاطفی

ويژگی های مردی که به دنبال رابطه بلندمدت نیست

سلام به همه ی شما دوستان اخوانی عزیزم …
در این مقاله قصد دارم به ویژگی های مردی که به دنبال رابطه عاطفی بلند مدت نیست بپردازم.
اگر به دنبال این هستید که روابط هدف بلند و بلند مدتی را تجربه کنید این مقاله را تا آخر دنبال کنید.
یکی در پی روابط کوتاه‌مدت است، یکی کاملا هدفمندانه وارد رابطه عاطفی می‌شود و دیگری همه‌چیز را به‌ دست زمان می‌سپارد.

تا به حال مشخص نکرده که دنبال رابطه عاطفی بلندمدت است

خاطرات‌تان را مرور کنید؛ تا به‌ حال درباره داشتن رابطه جدی، لذتِ داشتن شریک موفق همیشگی و تعهد به یک نفر صحبت کرده یا تصور چنین رابطه‌ای برایش خنده‌دار است؟ اگر با شناختی که از طرف مقابل و شخصیتش دارید حدس می‌زنید که تمایلی به رابطه جدی ندارد، باید بدانید که احتمالا این آدم به درد رابطه بلندمدت نمی‌خورد یا حداقل هنوز آمادگی‌اش را ندارد. البته اگر هنوز نمی‌دانید چه احساسی به رابطه بلندمدت دارد، رک‌و‌پوست‌کنده از خودش بپرسید و جوابش را بشنوید.

نیاز ها و خواسته هایش از رابطه عاطفی شفاف نیست

حتی وقتی شما سعی می‌کنید درباره رابطه‌تان با او صحبت کنید، رک‌و‌راست نمی‌گوید چه می‌خواهد و با چنین جملاتی بهانه می‌آورد:

  • بیا کمی یواش‌تر پیش بریم؛
  • الان سرم خیلی شلوغ‌پلوغه؛
  • بذار ببینیم چی پیش می‌آد.

البته شاید هم راست بگوید و واقعا در چنین شرایطی باشد. البته در این صورت انتظار می‌رود به بهترشدن اوضاع در آینده اشاره کند، مثلا به جدی‌شدن رابطه در آینده نه‌چندان دور امیدوار باشد.

اگر کسی به شروع رابطه جدی و بلندمدت علاقه‌مند باشد، وقتی در این رابطه از او سؤالی می‌کنید، مشتاق است درباره این مسئله صحبت کند. پس اگر از اعلام آمادگی برای این تعهد بلندمدت فرار می‌کند، بدانید که این مرد علاقه‌ای به پیشبرد رابطه ندارد. همه ما وقتی می‌دانیم قرار نیست طرف مقابل از پاسخمان خوشش بیاید، از شفافیت فرار می‌کنیم.

نود درصد روابط گذشته او کوتاه یا تعریف‌نشده بوده‌ است

تاریخچه روابط افراد لزوما نشان‌دهنده خواسته‌ها و تمایلاتشان نیست، اما اگر تمام روابط گذشته فرد کوتاه‌مدت و بی‌هدف بوده‌‌اند و حالا هم درباره آینده رابطه‌اش با شما شفاف نیست، یعنی این فرد فعلا تمایلی به تغییر سبک زندگی‌اش ندارد.

فقط هنگامی که کنارش هستید، مشتاق به نظر می‌رسد

اگر فقط هنگام معاشرت‌های حضوری علاقه‌مند و مشتاق به‌ نظر می‌رسد و خارج از این قرارها کاملا ناپدید می‌شود، هوشیار باشید. برخی از افراد زمانی که روبه‌روی ما می‌نشینند کاملا می‌دانند چطور جذاب به‌ نظر برسند و ابراز محبت کنند و شما باید بدانید که این خصلت بیشتر تابعی از شخصیت آنهاست و ربط چندانی به علاقه‌مندبودن آنها ندارد. اگر کسی واقعا به شما علاقه‌مند باشد، سعی می‌کند با شما تماس بگیرد، مرتب با شما صحبت کند، بفهمد روزتان را چطور می‌گذرانید یا حداقل به پیام‌های شما پاسخ می‌دهد.

شما را در اولویت قرار نمی‌دهد

به‌نظرتان عجیب نیست که معمولا برنامه‌هایش با شما را لغو می‌کند تا دوستانش را ببیند یا پروژه‌های عقب‌مانده‌اش را انجام دهد؟ انگار اصلا برای شما وقت ندارد؟ همیشه آن‌قدر مشغول است که به برنامه‌هایش با شما نمی‌رسد، اما مرتب به دیدار عزیزانش می‌رود و برای آنها وقت می‌گذارد؟ اگر فراموش کرده‌اید، بگذارید یادآوری کنیم که آدم‌ها برای تمام چیزهایی که برایشان مهم باشد وقت می‌گذارند.

به شما اجازه نمی دهد او را بیشتر بشناسید

به این دقت کنید که این مرد چقدر اتفاقات مختلف را با شما در میان می‌گذارد. درباره احساساتش با شما صحبت می‌کند؟ درباره زندگی شخصی‌اش، رؤیاها و آرزوهایش، ترس‌ها و دردهای گذشته‌اش حرف می‌زند؟ اگر احساس می‌کنید دیوارهای دفاعی ذهنش پایین نمی‌آیند و گارد خود را باز نمی‌کند، بدانید نمی‌خواهد بیش‌ از‌ حد به شما نزدیک شود.

جمع بندي:

اگر مردی که با او در رابطه هستید تمایلی به شروع رابطه جدی بلندمدت ندارد، اصلا به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. اتفاقا ممکن است خیلی هم به شما علاقه‌مند باشد، بخواهد با شما وقت بگذراند، به‌نظرش جذاب و جالب باشید و از ارتباط با شما لذت ببرد البته فقط در لحظه حال! بدون اینکه لحظه‌ای به فردا فکر کند.

اگر احساس می کنید طرف مقابل علاوه بر بی‌میلی به جدی‌شدن رابطه، به احساسات شما بی‌توجه است، به شما دروغ می‌گوید و دغدغه خوشحال‌کردنتان را ندارد، همه اینها می‌توانند دلایل موجهی برای پایان‌دادن به رابطه باشند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا