روابط عاطفی

رابطه خود را از استرس نجات دهید

روابط شما به طور معمول چگونه است؟ به احتمال زیاد شما و همسرتان با هم کنار می آیید و می توانید با هم پیشرفت کنید. اما چه اتفاقی می افتد که مشکلی پیش می آید و یکی از این دو نفر احساس استرس می کنند؟ استرس چگونه بر روابط تأثیر می گذارد ، و چه کاری می توانید برای تقویت مشارکت خود در برابر عوامل فشار ناپذیر زندگی انجام دهید؟

در ادامه بیاموزید که چگونه استرس روابط خود را تشخیص داده و آن را حل کنید، و یا از محصول مدیریت اضطراب استفاده کنید:

.

درک استرس رابطه

کنار آمدن با استرس رابطه هرگز آسان نیست ، اما بخشی از زندگی است. حتی اگر شریک زندگی خود را همواره لنگر در رابطه شما شده است، وجود دارد در نهایت خواهد آمد زمانی که خود را مخزن در حال اجرا است خالی و به شما خواهد شد این فرصت را به داده ارائه عشق و حمایت که مورد نیاز است. و اگرچه ممکن است کمک به شریک زندگی خود در هنگام استرس دشوار باشد ، تولید منابع روحی و روانی برای کمک به شریک زندگی شما نه تنها باعث ایجاد راحتی و ارتباط می شود بلکه یک پایگاه سالم و ایمن در روابط است که هر دو شریک می توانند به طور مداوم آن را محاسبه کنند بر.

.

استرس چگونه بر روابط تأثیر می گذارد ؟

سوال بهتر ممکن است این باشد: “چگونه استرس بر روابط تأثیر نمی گذارد؟” تحقیقات نشان می دهد که استرس به روابط ما سرایت می کند و باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات می شود. وقتی افراد دچار استرس زیادی می شوند ، حواس پرت ، گوشه گیر و کمتر محبت می شوند. فعالیت های اوقات فراغت به مشعل منتقل می شود ، که باعث ایجاد بیگانگی در گروه های اجتماعی از جمله شریک زندگی فرد می شود. وقتی تحت استرس هستیم ، این بدترین ویژگی های ما را نشان می دهد. ما از منابع شناختی تهی شده ایم ، که باعث می شود بیش از حد هوشیار باشیم و نسبت به انتقاد حساسیت بیش از حد داشته باشیم. از آنجایی که تحریک پذیرتر هستیم ، به احتمال زیاد بر سر مسائلی که معمولاً از بین می بریم دعوا خواهیم کرد – و اگر استرس در رابطه قبلاً مشکلی داشته باشد ، وقتی عوامل استرس زای خارجی به معادله اضافه شوند ، ده برابر می شود.

.

زن و مرد واکنش متفاوتی نسبت به استرس رابطه نشان می دهند

زن و مرد واکنش متفاوتی نسبت به استرس نشان می دهند. یکی از دلایل اساسی این امر مربوط به تغییر هورمونهای استرس است. وقتی استرس وارد می شود ، بدن هورمون هایی به نام کورتیزول و اپی نفرین آزاد می کند که فشار خون را بالا می برند و سطح قند خون را در بدن گردش می دهند. سپس اکسی توسین از مغز آزاد می شود و با ایجاد احساسات آرامش بخش ، تأثیر کورتیزول و اپی نفرین را خنثی می کند.

مردان هنگام استرس نسبت به زنان اکسی توسین کمتری ترشح می کنند ، به این معنی که هم از نظر کورتیزول و هم از نظر اپی نفرین واکنش شدیدتری دارند. یک مطالعه منتشر شده در روانشناسی مروری نشان می دهد که این امر باعث می شود زنان با “تمایل و دوستی” – یعنی پرورش اطرافیان در تلاش برای محافظت از خود و خردسالان – بیشتر استرس را تحمل کنند. با این حال ، مردان دوزهای کمتری از اکسی توسین ترشح می کنند ، که این امر باعث می شود که در هنگام استرس ، “سرکوب احساسات خود و فرار از شرایط ، ” یا “مقاومت مجدد” پاسخ “جنگ یا گریز ” داشته باشند.

.

استرس

این همه استرس در  روابط معنی دارد؟

اینکه در بسیاری از موارد ، هویت و احساس عزت نفس زن هر دو ارتباط تنگاتنگی با احساس کفایت وی در روابط دارد. او به احتمال زیاد از احساس خواسته ، دریافت ابراز راحتی و مراقبت و به طور کلی مورد مراقبت قرار خواهد گرفت. بنابراین وقتی استرس در روابط کاهش یابد ، زنان بیش از مردان احساس می کنند از نظر شخصی ناکافی هستند.

از طرف دیگر ، مردان بیشتر روی عملکرد و رقابت سرمایه گذاری می کنند . هنگامی که آنها فکر می کنند ، ” رابطه من مرا تحت فشار قرار می دهد ” ، شرکای مرد ممکن است پذیرای پیشنهادات کمک به وظایف و همچنین ابراز قدردانی و شناخت باشند. وقتی صحبت از استرس و روابط می شود ، تفاوت جنسیتی به این معنی است که شرکا ممکن است به زبان های احساسی مختلف صحبت کنند و “شنیدن” تجربه شریک زندگی خود را دشوار کنند.

.

شناخت استرس رابطه

همسرتان وقتی استرس دارد چگونه عمل می کند؟ برنامه های فوری و خواسته های روزمره زندگی کاری ، پیچیده شدن در دنیای خودمان را آسان می کند. اما وقتی استرس شریک زندگی خود را از دست می دهیم ، در این صورت ارتباط برقرار نمی کنیم و ارتباط برقرار نمی کنیم. به همین دلیل ضروری است که تلاش بیشتری برای شناسایی زمانی که با یک شریک استرس مواجه هستید ، انجام دهید.

برای پاسخ دادن به اینکه ” استرس چگونه بر روابط تأثیر می گذارد ؟” ابتدا از خود بپرسید ، “شریک زندگی من چگونه استرس نشان می دهد؟ چگونه خود عادات خواب، عادات غذایی، خلق و خوی، میزان انرژی و یا تغییر وضع؟ “

به ویژه زنان ، بیشتر از مردان علائم جسمی مرتبط با استرس را گزارش می کنند ، به این معنی که خواندن مردی که با سطح استرس بالا روبرو است ممکن است دشوارتر باشد.

با هماهنگی با همسرتان ، فرصت هایی برای ابراز حمایت و عشق خود پیدا خواهید کرد ، در حالی که به روابط مشترک خود تحکیم می دهید ، در عین تحکیم روابط خود ، اوقات طولانی را نیز تحمل می کنید. به این ترتیب ، فهمیدن نحوه کنار آمدن با استرس و روابط می تواند در طولانی مدت به نفع هردوی شما باشد.

.

چقدر استرس رابطه بیش از حد است؟

برخی از استرس های روابط طبیعی است ، اما چقدر زیاد است؟ سطح “هنجاری” استرس در رابطه به این شکل است: سو mis تفاهم های گاه به گاه ، فضای پیشرفت مهارت های ارتباطی شمایا عدم تطابق جزئی بین انتظارات. وقتی این وقایع به “قاعده” روابط شما تبدیل می شوند ، وقت آن است که دوباره ارزیابی کنید. نگرانی ویژه عدم پیگیری یا تعهد است. سن رابطه خود را نیز در نظر بگیرید (یعنی استرس در یک رابطه جدید یک پرچم قرمز بزرگ است). فراوانی (یعنی بعضی از مسائل مربوط به روابط یکباره کمتر از موارد عادی نگران کننده هستند). شریک زندگی شما چه میزان استرس را ایجاد می کند (یعنی اگر شریک زندگی فراموش کرد که جوراب ها را جمع کند ، از خیانت او کمتر استرس زا است) و “عطر و طعم” عاطفی کلی رابطه شما (به عنوان مثال اگر شما دائما غمگین ، عصبانی ، ترس دارید یا از شریک زندگی خود ناامید شوید ، در این رابطه کاری برای انجام وجود دارد).

.

استرس

اثرات استرس در رابطه با سلامتی

آیا می دانید استرس در رابطه می تواند شما را بیمار کند؟ اگر از ” رابطه من باعث فشار روانی من می شود ” به سمت احساس علائم جسمی یا روانی حرکت کرده اید ، این نشانه ای کاملاً گویای استرس بیش از حد در روابط شما است. استرس در رابطه می تواند منجر به مشکلات روانی مانند:

  • اضطراب هنگامی که در کنار شریک زندگی خود هستید
  • تجزیه و تحلیل بیش از حد از تعاملات شما
  • ناتوانی در کنترل احساسات
  • احساس افسردگی یا گوشه گیری
  • مشکلات خوابیدن

مطالعات همچنین ثابت کرده است که استرس در رابطه می تواند منجر به مشکلات سلامتی جسمی شود. حتی یک مطالعه نشان داد که روابط دوسویه – در مواردی که تعاملات شما با همسرتان از حمایتی تا خصمانه متفاوت است – برای سلامت جسمی شما از روابط کاملاً منفی بدتر است . استرس در رابطه همان اثرات منفی سلامتی را دارد که هر نوع استرس دیگر:

  • مسائل معده
  • مشکلات پوستی
  • افزایش خطر بیماری های قلبی
  • فشار خون بالا
  • سیستم ایمنی ضعیف تر

نه تنها از خود بپرسید ” استرس چگونه بر روابط تأثیر می گذارد ؟” بلکه همچنین چگونه استرس بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر می گذارد. این می تواند برای شما و همسرتان زندگی سالم و طولانی تری داشته باشد.

.

استرس

چگونه استرس رابطه را کاهش دهیم 

وقتی صحبت از استرس و روابط شما می شود ارتباط شما مهم است. وقتی شما و همسرتان از نظر احساسی در یک صفحه هستید واقعاً احساس خوبی دارد. هیچ چیز مانند پیوند عاطفی نزدیک نیست که هر یک از شما بتواند از طریق آزمایش و سختی به یکدیگر تکیه کند. گرچه استرس رابطه ممکن است در هر برهه ای به هر زن و شوهر وارد شود ، شما می توانید دل یکدیگر را تسکین داده و روشهای سازنده ای برای کمک به یکدیگر تمرین کنید.

.

از شریک زندگی خود حمایت کنید

هنگامی که شریک زندگی خود را تحت استرس، آنها ممکن است دور و یا آشفته و ممکن است از لحاظ احساسی و یا حتی از لحاظ جسمی برداشت. این می تواند احساس تنهایی و آسیب پذیری را در شما ایجاد کند مانند اینکه در روابط خود تنها هستید یا از شما قدردانی نمی کند. غریزه شما در این شرایط ممکن است کنار کشیدن و رفتار با همسرتان همانگونه باشد که با شما رفتار می کنند. این هیچ چیزی را حل نمی کند. شما به جای فکر کردن و مجازات کردن شریک زندگی خود ، به جای حمایت از او واکنش نشان می دهید. این فقط اعتماد را از بین می برد و استرس روابط شما را تشدید می کند ، خصوصاً اگر رفتاری است که مرتباً انجام می دهید.

به جای تسلیم شدن در برابر تمایل به “بگذارید احساس آنها را ببینند” و بر تنش منفی در روابط بیفزایید ، یک قدم عقب بروید و دلسوزی نشان دهید – نه فقط برای شریک زندگی خود ، بلکه برای خودتان. با تمایل به نیازهای خود در زمان استرس در روابط ، قویتر ، ایمن تر و مجهزتر می شوید تا لنگر مورد نیاز شریک زندگی خود (و رابطه تان) باشید.

.

پیشنهاد کمک کنید

بسیاری از افراد وقتی احساس اضطراب یا ناراحتی می کنند تمایل به کشیدن به درون دارند ، از جمله وقتی با احساس انزوا ناشی از استرس در رابطه مواجه می شوند . به گفته شریل پاول ، کارشناسی ارشد ، “آنها ممکن است در اوایل زندگی یاد گرفته باشند که نیازهای آنها برآورده نمی شود ، بنابراین در نهایت یاد می گیرند دیگر درخواست خود را از دست بدهند. این جایی است که داشتن یک رابطه صمیمی می تواند برای بهبود زخم های قدیمی بسیار قدرتمند باشد. “

ارتباطات ابزاری قدرتمند برای کنترل استرس و روابط است . پائول پیشنهاد می کند اگر می بینید که شریک زندگی شما عقب نشسته است ، سعی کنید به او نزدیک شوید و جمله ای از این جمله را بگویید: “به نظر می رسد که کار سختی دارید. چگونه می توانم در حال حاضر به شما کمک کنم؟ ” با این کار خطوط ارتباطی باز می شود و به شریک زندگی خود اطلاع می دهید که می تواند برای پشتیبانی به شما وابسته باشد.

در زمان استرس ، شرکای ما می خواهند بدون تحریک احساسات از طرف ما ، احساس حمایت کنند. اگر بر استرس آنها بیفزایید ، این مسئله خصوصاً دشوار است. گوش دادن بدون قضاوت یا عکس العمل فوری ، به صبر ، مهربانی و عطوفت فوق العاده ای برای شما احتیاج دارد ، اما در نهایت به شما و همسرتان کمک می کند تا یک روش مثبت تر برای پیشرفت و ایجاد یک رابطه قوی و سالم ایجاد کنید .

.

استرس

مهارت های ارتباطی خود را ارتقا دهید

یکی از بهترین راههای مقابله با استرس در رابطه ، گفتن موضوعات است. اگر از آنها برای درک احساس همسرتان استفاده کنید و درک کنید که وضعیت احساسی آنها چگونه است ، کلمات شما می توانند قدرت داشته باشند. تصور نکنید که احساس آنها را درک می کنید. در عوض ، انتخاب کنید که به عنوان شریک صحبت کنید و به همان اندازه که صحبت می کنید گوش دهید. ممکن است تعجب کنید که چقدر در مورد شریک زندگی خود یاد می گیرید و چقدر سریع می توانید برای دستیابی به یک راه حل مشترک تلاش کنید.

.

گوش فراتر از کلمات

استرس در رابطه معمولاً وقتی به اوج خود می رسد که یکی از شریک ها احساس کند دیگران نمی شنوند. وقتی صحبت از استرس و روابط می شود ، تظاهر به گوش دادن می تواند مسئله بزرگی باشد. هنگام صحبت با شریک زندگی خود ، هدف این است که زبان بدن او را انتخاب کنید. شناختن این نشانه های کلامی می تواند به همسرتان کمک کند احساس کند که سخنان او مورد احترام و احترام است. به یاد داشته باشید ، درک چگونگی کنار آمدن با استرس در یک رابطه اغلب به معنایی برمی گردد که شما به آنچه همسرتان می گوید و احساس می کنید اهمیت می دهید.

.

کلمات خود را با دقت انتخاب کنید

فشار روانی می تواند از طریق کلمات عصبانی و احساسات ناخوشایند سرش را عقب بگذارد. به جای تسلیم شدن در برابر احساسات خام ، هدف خود را بگذارید تا همسرتان نظرات خود را بدون هیچ گونه قضاوتی در مورد پایان شما بیان کند. اتهامات ، اغراق های بزرگ یا تعارفات دروغین کمکی نمی کند و معمولاً برای کاهش سطح استرس معکوس است. بحث هایی که شما و همسرتان برای دفاع از خود عجله می کنید ، به شما کمک نمی کند تا به صورت تیمی از پس استرس برآیید. به همان اندازه مهم ، لحن خود را تماشا کنید . میزان صدا ، میزان صدا و سرعت صدای شما حتی بیشتر از کلمات شما ارتباط برقرار می کند.

.

چگونه استرس خود را کنترل کنیم

اگر در کنترل استرس خود مشکلی داشته باشید ، کمک زیادی به همسرتان نخواهید کرد. وقتی فعالیت های روزمره زندگی شما را مشغول می کند ، اگر از افکار و احساسات خود آگاه نباشید ، استرس می تواند به سرعت افزایش یابد. یادگیری نحوه استراحت یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریت استرس است که می توانید توسعه دهید. هنگامی که یاد می گیرید خود را آرام کنید و احساسات خود را کنترل کنید ، می توانید استرس رابطه خود را کاهش دهید . در اینجا چند استراتژی برای مدیریت خود در مورد استرس و روابط ذکر شده است .

.

استرس

یک محیط آرام ایجاد کنید

استرس معمولاً در نقاطی ایجاد می شود که روز را با کمبود خواب یا تغذیه کافی تحمل می کنید. به جای تأمین انرژی ، کاهش سرعت بدن و وقت خود را برای بدن بخرید. قبل از خواب وسایل الکترونیکی را از بین ببرید تا فضایی آرام ایجاد کنید که بتوانید بدون هیچ گونه وقفه ای استراحت کنید. قبل از نشستن ، یک حمام گرم یا یک کتاب لذت بخش می تواند به آرامش ذهن و استرس از یک روز طولانی کمک کند.

.

از بدن خود مراقبت کنید

فیزیولوژی ، استرس و روابط شما دست به دست هم می دهند. در حالی که در محل کار خود هستید ، قهوه و سایر نوشیدنی های شیرین را برای آب میوه های طبیعی یا آب عوض کنید. بدن هیدراته بدنی است که برای کنار آمدن با استرس مجهزتر است. اطمینان حاصل کنید که بدنتان سوخت مناسب ، یک رژیم غذایی سالم از غذاهای کامل ، پروتئین تمیز و مقدار زیادی سبزیجات و غذاهای فوق العاده غذایی را تأمین می کنید. نوعی ورزش را که از آن لذت می برید پیدا کنید – ورزش می تواند به کاهش استرس و تمیز کردن سر کمک کند. هنگامی که از بدن خود مراقبت می کنید ، از ذهن خود نیز مراقبت می کنید.

.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای مراقبت از ذهن خود انجام دهید. یک جنبه اصلی در کنترل استرس رابطه ، مراقبت از خود و آرامش است . اکثر معتقدند که تمدد اعصاب فرآیندی خودکار است که مانند سوئیچ است. تونی معتقد است توانایی آرامش و کنترل میزان استرس شما مهارتی است که می توان از طریق روش های تنفس مانند تمرین اولیه خود را مهار کرد . با مدیتیشن سر خود را پاک کنید یا یوگا را انجام دهید ، که هم باعث تقویت و هم آرامش می شود. از رایحه درمانی ، موسیقی آرامش بخش ، ماساژ یا سایر اقدامات پزشکی یکپارچه استفاده کنید . هنگامی که در مکانی آرام باشید ، بهتر می توانید درگیری و استرس در روابط خود را کنترل کنید.

یادگیری نحوه کنترل استرس و روابط مهارتی اساسی برای ایجاد مهارت در ایجاد زندگی پایدار و شایسته شما است. با ارزیابی سریع تونی رابینز برای کشف نیروی محرک خود ، دریابید که چه چیزی باعث واکنش شما می شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا