اختلالات روانینوروتراپی

نوروفیدبک درمانی در اختلالات روحی و روانی

در روانشناسی بسته به شرایط و تناسب، تکنیک ها و روشهای بسیاری برای درمان انواع اختلالات و بیماری های روحی و روانی مورد استفاده قرار می گیرد. روش نوروفیدبک یکی از ابزارها و روشهای نوین و کارآمد در روانشناسی است که به کمک آن می توان برخی از اختلالات را بهبود داده و برطرف کرد.

.

در ابتدا باید بدانیم نوروفیدبک چیست و چه تاثیری در درمان اختلالات روحی و روانی دارد؟

مغز، دنیای امواج است. کنترل و مسیردهی امواج و سیگنال های مغز بصورت عادی امری دشوار و در بسیاری از مواقع غیرقابل انجام است. نوروفیدبک دستگاهی است که با ارسال یکسری امواج کنترلی با توجه به بازخورد آن به مغز شخص، مسیر و کنترل برخی از امواج و سیگنال های مغز را بدست می گیرد. امکان کنترل کردن و مسیر دهی امواج و سیگنال های مغزی این امکان را به ما می دهد تا بتوان ساختار و الگوی مورد نظر را در مغز پیاده کنیم. اینکار با تکرار کردن می تواند به بهبود ساختار مغز و رفع اختلالات کمک قابل توجهی نماید.

.

کارایی ها و کاربردهای نوروفیدبک

روش نوروفیدبک کارایی ها و کاربردهای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش تمرکز
  2. کاهش بیش فعالی
  3. کاهش استرس و اضطراب
  4. کاهش افسردگی
  5. کاهش وسواس
  6. کاهش اختلالات یادگیری از جمله کاهش اختلال دیکته نویسی، ریاضی و خواندن

.

درمان اختلالات و بیماری های روحی و روانی با روش نوروفیدبک

چنانچه روانشناس تشخیص دهد می توان برای بهبود و رفع اختلالات از این روش استفاده کرد. به اینصورت که با کمک دستگاه، یکسری امواج و سیگنال ها با سرعت بسیار بالا برای کنترل اختلالات به مغز شخص ارسال می شود. همچنین بازخوردهای حاصل از این امواج و سیگنال ها به همراه عملکرد شخص در هنگام اجرای کار دریافت شده و می توان وضعیت بهبود را تعیین و مشخص کرد. همانطور که گفته شد تشخیص این موضوع با مشاور روانشناس است. شما می توانید از طریق صفحه تماس با ما، اقدام به رزرو نموده و با خانم دکتر جبلی در ارتباط باشید. چنانچه این روش نیاز بود قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا