نوروتراپی

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک یک روش درمانی برای اختلالات مرتبط با مغز، مانند فرسودگی شغلی ، مشکلات خواب ، ژیل د لا تورت ، افسردگی و ADHD/ADD است. هر مغزی امواج مغزی تولید می کند؛ امواج مغزی ارتباط بین مناطق مختلف مغز را تضمین می کند.

درست مانند: فشار خون و ضربان قلب، این امواج باید در مقادیر خاصی قرار گیرند. هنگامی که امواج مغزی خارج از این مقادیر قرار می گیرند، مناطق مختلف مغز به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند. مغز شما از تعادل خارج شده و این می تواند منجر به اختلالات روانی و/یا فیزیکی شود.

 

درمان نوروفیدبک چگونه کار می کند

از طریق نوروفیدبک، عدم تعادل در امواج مغزی از طریق تمرین هدفمند برطرف می شود. نوروفیدبک را می توان فیزیوتراپی برای مغز دانست. امواج مغزی در مقادیر مورد نظر، از طریق شرطی سازی عامل (مجازات و پاداش) آموزش می بینند. این آموزش از طریق بازخورد دیداری و شنیداری انجام می شود که در هنگام تماشای DVD/فیلم ارائه می شود.

درمان غیر تهاجمی است. این بدان معناست که هیچ چیزی از مغز شما وارد یا خارج نمی شود. حسگرهای درپوش EEG فقط فعالیت مغز را ثبت می کنند. آموزش معمولاً حتی به‌عنوان شگفت‌انگیز سرگرم‌کننده نیز تجربه می‌شود. از آنجایی که مغز شما در تعادل آموزش دیده است، مسائل شما بدون استفاده از دارو ناپدید می شوند. در صورت استفاده از دارو، در بیشتر موارد با مشورت پزشک عمومی می توان آن را کاهش داد.

 

روش ما

ما با یکی از جدیدترین تکنیک ها، روش SW-LORETA Z Score کار می کنیم. ما با یک کلاه EEG کامل با 19 سنسور کار می کنیم. هم هنگام انجام EEG (اندازه گیری اولیه) و هم درمان با این کلاه EEG کامل انجام می شود. این به ما امکان می دهد تا 4 بعدی را در مغز آموزش دهیم که مؤثرتر و فشرده تر است. با تکنیک ما با 50 درصد جلسات کمتر به نتیجه بهتری می رسید!

 

چه اشکال دیگری از نوروفیدبک وجود دارد؟

علاوه بر روش ما (امتیاز LORETA Z)، معمولاً دو روش دیگر نیز وجود دارد. رایج ترین روش در هلند روش زنگار یا نوروپتیمال است. تمرین هایی که وابسته به انجمن نوروفیدبک هلندی هستند با این روش کار می کنند. این روشی بدون پیش اندازه‌گیری است که در آن درمانگران 1 نوع درمان را ارائه می‌دهند، خواه مربوط به ADHD باشد، فرسودگی شغلی یا افسردگی، مرد یا زن، جوان یا پیر، همه یک درمان را بدون اندازه‌گیری از قبل دریافت می‌کنند.

همچنین تمریناتی وجود دارد که با یک پیش اندازه گیری با کلاهک کامل EEG کار می کند و سپس با 2 یا 4 حسگر مجزا تمرین می کند (آموزش سطحی). در هر صورت، اندازه‌گیری‌های فردی در اینجا انجام می‌شود و از یک درمان سفارشی نیز استفاده می‌شود. معمولاً بین 30 تا 40 درمان برای دستیابی به نتیجه مطلوب مورد نیاز است و همچنان نسبت به روش LORETA Z Score مؤثر است.

 

وقتی به دنبال تمرین نوروفیدبک هستم، چه چیزی را می توانم جستجو کنم؟ – آیا اندازه گیری اولیه (EEG) انجام خواهد شد؟ – چند حسگر آموزش دیده اند؟ چند سنسور شل یا یک کلاهک EEG کامل؟ – یک فرد به طور متوسط ​​برای درمان نوروفیدبک به چند درمان نیاز دارد؟ – با ما که 15 است، با 2 یا 4 سنسور این به 30-40 جلسه افزایش می یابد. ما شیوه هایی را که ادعا می کنند با 10 درمان به پایان می رسند، زیر سوال می بریم. این در موارد استثنایی امکان پذیر است، اما این به شکایات و فناوری بستگی دارد.

آیا ما با درمانگرانی که در نوروفیدبک متخصص هستند کار می کنیم؟ آیا درمانگر شناخت کافی از مغز دارد؟ آیا آنها به صورت روزانه با نوروفیدبک کار می کنند یا هر از چند گاهی از آن استفاده می کنند؟ در مورد دوم ممکن است دانش کمتر باشد. برخی یک مصرف رایگان را تبلیغ می کنند. معمولاً این فقط یک جلسه مقدماتی است و شامل پیش اندازه گیری نمی شود.

 

می توانید از این واتس‌اپ با ما و درمان آشنا شوید اگر در دسترس نبودیم…

لطفا یک شماره تلفن بگذارید، ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

[elementor-template id=”49435″]

 

نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است

اکثریت قریب به اتفاق بیماری های روانی از بی نظمی یا عدم تعادل امواج مغزی ناشی می شود. نوروفیدبک نوعی درمان است که بر تعادل امواج مغزی تمرکز دارد. این امر نوروفیدبک را به یک روش درمانی تبدیل می کند که می تواند به طور گسترده با نتایج بسیار خوبی استفاده شود. علاوه بر این، آموزش برای کودکان و بزرگسالان مناسب است.

آموزش امواج مغزی از طریق نوروفیدبک را می توان به عنوان یادگیری دوچرخه سواری در نظر گرفت. وقتی مغز این ترفند را یاد گرفت، نمی تواند آن را بیاموزد. بنابراین نتایج به دست آمده دائمی هستند.

 

فواید نوروفیدبک درمانی چیست؟

نوروفیدبک یک روش درمانی از آمریکا است که در آن می توان فعالیت مغزی شما را در حالت تعادل آموزش داد. اغلب شکایات توضیحی از یک علت عمیق تر است. با آموزش مغز، نوروفیدبک به طور مستقیم به این مشکل اساسی می پردازد.

 

به نظر می رسد که این روش مزایای زیادی نسبت به درمان های موجود دارد:

علت فوراً برطرف می شود، هیچ کنترل علامتی وجود ندارد. شما به طور ناخودآگاه، فعالیت مغز خود را در تعادل تمرین می کنید، هیچ چیزی به بدن شما وارد نمی شود. نتیجه درمان دائمی است. شما لازم نیست کاری انجام دهید، ما فعالیت مغز شما را در تعادل آموزش می دهیم. درمان نوروفیدبک بی خطر و بدون درد است. این درمان می‌تواند اطمینان حاصل کند که دارو ضروری نیست یا اگر فرد قبلاً آن را مصرف می‌کند، می‌توان آن را پس از آن قطع کرد. این همیشه با مشورت پزشک است. هرگز این را به ابتکار خود کامل نکنید!

درمان نوروفیدبک به عنوان یک سرگرمی تجربه می شود.

 

نوروفیدبک در ذهن زیبای اخوان

ما در کلینیک مغز در نوروفیدبک با درمانگران مختلفی که هر کدام تخصص خاص خود را دارند، سر و کار داریم. درمانگران ما اطلاعات زیادی از مغز و شکل درمان دارند. با ترکیب این نیروها، کلینیک مغز دارای دانش گسترده و تخصصی در زمینه نوروفیدبک است.

 

نحوه شروع درمان نوروفیدبک در کلینیک مغز به این صورت است:

مصرف: قبل از شروع درمان نوروفیدبک، ابتدا بینشی در مورد فعالیت مغز شما با یک پیش اندازه گیری (EEG) ارائه می دهیم.

آموزش نوروفیدبک: با استفاده از بازخورد دیداری و شنیداری، امواج مغزی شما به تعادل باز می گردد.

نظارت مستمر: از آنجایی که ما با آخرین تکنیک ها کار می کنیم، می توانیم به طور مداوم پیشرفت شما را زیر نظر داشته باشیم.

مربیگری نوروفیدبک: در طول آموزش نوروفیدبک توسط تیم متخصص ما مربیگری خواهید کرد. ما برای بحث در مورد پیشرفت و پاسخ به سوالات شما وقت می گذاریم.

 

درمانگران نوروفیدبک ما

ما چندین درمانگر در کار خود داریم که دارای پیشینه قوی هستند، مانند علوم بهداشتی، روانشناسی، آموزش اصلاحی، روانشناسان عصبی بالینی و نوروفیزیولوژیست های بالینی (آزمایشگاه). درمانگران ما به صورت داخلی در زمینه نوروفیدبک آموزش دیده اند. در هلند دوره های آموزشی اولیه در زمینه نوروفیدبک وجود دارد، اما در این دوره ها فقط تکنیک های قدیمی را یاد می گیرند. ما دانش و تجربه آموزش نوروفیدبک داخلی خود را از کشورهای دیگر (مانند آلمان، ایالات متحده) به دست می آوریم که در آنها این شکل از درمان (امتیاز swLORETA Z) اغلب استاندارد است. بنابراین ما دانش زیادی را با سایر روش های دیگر کشورها مبادله می کنیم.

 

نتایج به دست آمده با نوروفیدبک

95 درصد از مراجعین کلینیک مغز که درمان را شروع می کنند با نتیجه خارج می شوند. این میزان موفقیت بسیار بالا است، زیرا در طول مصرف ما می توانیم تشخیص دهیم که آیا شکایات را می توان به فعالیت مغز ردیابی کرد یا خیر.

نتایج به دست آمده از یک نتیجه کاملاً تغییر دهنده زندگی تا یک نتیجه متوسط ​​متغیر است. متأسفانه در 5 درصد موارد درمان جواب نمی دهد. با این حال، به دلیل نظارت مستمر، ما اغلب در اوایل متوجه این موضوع می شویم، به طوری که به طور معمول حدود 8 درمان را متوقف می کنیم.

تجربه نشان می‌دهد که مشتریان ماه‌ها پس از درمان شروع به شکوفا شدن بیشتر و بیشتر می‌کنند. مغز پس از درمان همچنان در حال سازگاری است. مغز دارای ظرفیت خودآموزی است و نوروفیدبک به آن فشار در جهت درست می دهد.

دکمه بازگشت به بالا