مهارت فردی

7 بازخورد شکرگزاری و قدردانی برای تقویت انگیزه

به افتخار شکرگزاری این هفته ، من می خواهم شما را تشویق کنم که “نگرش قدردانی” خود را بیان کنید. قدردانی می کنیم و به کارمندان ، دوستان ، کودکان و همکاران خود بازخورد سازنده می دهیم و آنها را تشویق می کنیم که در زندگی و کار خود بهتر باشند.

این را به عنوان یک عادت درآورید مردم را مداوم تشویق کنید. هرچه رفتارهای مثبت سازنده را تحسین و تشویق کنید ، سپرده های بیشتری به “احساسی” می کنید. با این کار همه اطرافیان شما را برای رشد در زندگی الهام می بخشد!

.

1) از مردم برای هر کاری که انجام می دهند قدردانی کنید

همیشه قدردانی کنید. هر وقت از شخص دیگری تشکر می کنید باعث می شوید آن شخص خودش را بهتر دوست داشته باشد. شما عزت نفس آنها را بالا می برید و تصویر از خود را بهبود می بخشید. شما باعث می شوید احساس اهمیت بیشتری داشته باشند. شما به آنها احساس این را منتقل می‌کنید که کاری انجام داده اند ارزشمند است. شما آنها را توانمند می کنید.

.

2) عزت نفس خود را با قدردانی از دیگران ایجاد کنید

نکته جالب در مورد قدردانی از دیگران این است که ، هر بار که کلمات “ممنون یا متشکرم” را می گویید ، خود را نیز بهتر دوست دارید.

از درون احساس بهتری دارید. شما با خود و زندگی احساس خوشبختی و رضایت بیشتری می کنید. شما نسبت به کاری که انجام می دهید کاملاً یکپارچه و مثبت تر هستید.

هنگامی که احساس سپاسگزاری ایجاد می کنید که در تمام تعاملات شما با دیگران از شما سرچشمه می گیرد ، از این که محبوبیت شما چقدر زیاد می شود و دیگران مشتاقانه برای کمک به شما در هر کاری که انجام می دهید شگفت زده خواهید شد. اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه به خود اعتماد داشته باشید ، پیشنهاد می کنم ابتدا با ابراز قدردانی از دیگران شروع کنید.

.

3) دیگران را به طور مداوم تمجید و تأیید کنید

روش دیگر برای ایجاد احساس مهم در افراد و ایجاد احساس قدرت و انرژی به آنها ، استفاده سخاوتمندانه از ستایش و تأیید است. آزمایش های روانشناختی نشان می دهد ، وقتی کودکان توسط افرادی که به آنها چشم می خورند مورد تمجید و ستایش قرار می گیرند ، سطح انرژی آنها بالا می رود ، ضربان قلب و ضربان های تنفسی آنها افزایش می یابد و در کل احساس خوشبختی نسبت به خود می کنند.

.

4) یک دقیقه شکرگزاری را امتحان کنید

شاید ارزشمندترین درس (کتاب مدیر یک دقیقه ای اثر کنت بلانچارد، اسپنسر جانسون) توصیه او برای دادن “ستایش یک دقیقه ای” در هر فرصت باشد.

اگر در خانه خود بگردید و از طریق روابط اجتماعی خود به ستایش و تأیید صادقانه مردم برای موفقیت های بزرگ و کوچک خود بپردازید ، متعجب خواهید شد که چقدر افراد بیشتری شما را دوست دارند و چقدر تمایل بیشتری برای کمک به شما در دستیابی اهداف و رسیدن به موفقیت دارند.

.

5) قانون متقابل را تمرین کنید

یک قانون روانشناسی متقابل وجود دارد که می گوید: “اگر به من احساس خوبی نسبت به خودم بدهید ، راهی پیدا خواهم کرد که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.”

به عبارت دیگر ، مردم همیشه به دنبال راه هایی برای جبران مهربانی های شما نسبت به آنها خواهند بود. وقتی به دنبال هر فرصتی برای انجام و گفتن چیزهایی هستید که باعث می شود دیگران نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند ، نه تنها احساس خوبی که دارید ، بلکه به خاطر اتفاقات خارق العاده ای که در اطراف شما اتفاق می افتند شگفت زده خواهید شد.

.

6) توجه کنید و دیگران را گوش دهید

راه سوم برای توانمند سازی دیگران ، ایجاد عزت نفس آنها و احساس مهم بودن آنها این است که صرفاً توجه کافی هنگام صحبت کردن به آنها توجه کنید.

اکثریت عظیم مردم آنقدر مشغول تلاش برای شنیدن هستند که هنگام صحبت دیگران بی تاب شوند. اما این برای شما مناسب نیست. به یاد داشته باشید ، مهمترین فعالیت مجردی که با گذشت زمان اتفاق می افتد ، گوش دادن با دقت به طرف مقابل در هنگام صحبت و ابراز وجود است.

.

7) از هر فرصتی برای ساختن افراد استفاده کنید

باز هم ، سه قانون کلی برای توانمندسازی افراد پیرامون شما ، که برای همه کسانی که ملاقات می کنید اعمال می شود ، قدردانی ، تأیید و توجه است.

از شما تشکر کرده و در هر مناسبتی از دیگران قدردانی کنید. آنها را به خاطر هر موفقیت تحسین کنید. و هنگامی که صحبت می کنند و می خواهند با شما تعامل داشته باشند به آنها بسیار توجه کنید. این سه رفتار به تنهایی شما را به استاد تعامل انسانی تبدیل می کند و افراد اطراف خود را تا حد زیادی توانمند می سازد.

امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا از تمام داشتن و انگیزه خود برای ادامه سفر سپاسگزار باشید. اگر هرگز به انگیزه انگیزه دیگری نیاز داشتید ، حتماً لیست نقل قول های الهام بخش من را   با تصاویر و خطوط نویسنده کامل بررسی کنید. همچنین می توانید تصاویر را بارگیری و ذخیره کنید.

اگر از این پست لذت بردید ، لطفاً نظر خود را بگذارید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

امیدوارم که فصل تعطیلات با شما رفتار خوبی داشته باشد و به شما کمک کند تا در مورد چقدر از آنچه در زندگی شما مهم است شکرگزار باشید فکر کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا مقاله عالی بود و تمام نکات عالی بیان شده بود وقتی شکرگزاری انجام میدم چه کلامی و چه نوشتاری خیلی روی سطح ارتعاشم تاثیر عالی داشته شکر نعمت نعمتت افزون کند
    وقتی شکر گزاری میکنم آرامش وصف ناپذیری دارم و از وقتی شکر گزاری توی زندگیم آوردم نتایج عالی دارم میبینم به خصوص وقتی با آرامش و حس خوب مینویسم.
    مرسی استاد عالی بود

دکمه بازگشت به بالا