مهارت فردی

جملات انگیزشی برای جادو افکار خود

جملات انگیزشی بسیاری را می‌توان یافت که از قول بزرگان و افراد موفق در سراسر دنیا گفته شده‌اند. هر کدام از این جملات در واقع تجربه‌های بزرگی از زندگی پشت خود دارند که دانستن آن‌ها می‌تواند ما را با قدرت بیشتری به جلو پیش ببرد.

با جملات انگیزشی موفقیت، ثروت، کسب و کار و … می‌توان ذوق و شوق رسیدن به آرزوها را همیشه زنده نگه داشت.

.

با این جملات کوتاه، افکار خود را جادو کنید!

تا به حال چند بار جملات انگیزشی گوناگون را دیده‌اید و بدون توجه از کنارشان گذشته یا اتفاقاً تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفته‌اید؟ بدون شک برای همه ما پیش آمده که در برهه‌هایی از زندگی احساس کنیم در جایی که هستیم گیر افتاده و معنا و هدف زندگی را گم کرده‌ایم.

در این گونه لحظات شاید به چیزی نیاز داریم که ما را وادار کند به جلو حرکت کنیم و به مسیر خود ادامه دهیم. چه چیزی بهتر از جملات انگیزشی از کسانی که تجربه زیستی بیشتری نسبت به ما دارند و می‌توانند ما را به جلو هول دهند؟

اگر فکر می‌کنید در کسب و کار خود به بن‌بست خورده‌اید، در رابطه خود به نقطه تاریکی رسیده‌اید یا حس می‌کنید از اهداف خود دور افتاده‌اید، مطمئن باشید هزاران نفر پیش از شما نیز این تجربه‌ها را از سر گذرانده‌اند.

اگر بدانید پشت سر گذاشتن این لحظات برای آنان چگونه بوده است و چه یافته‌های جدیدی را برای‌شان به همراه داشته، می‌توانید قوی‌تر پیش بروید. همه افراد در زندگی برای رسیدن به موفقیت نیاز به اهرم و انگیزه دارند.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در این نقطه از زندگی احساس می‌کنید نیاز به تلنگری برای ایجاد انگیزه ‌دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به کمک جملات انگیزشی جادویی، با قدرت بیشتری به جلو حرکت کنیم.

جملات انگیزشی کوتاه که حتماً باید به آن‌ها فکر کنید

امروزه در هر زمینه‌ای می‌توانید جملاتی ناب و تأثیرگذار پیدا کنید که می‌توانند عامل محرکی برای شما محسوب شوند. اجازه بدهید در ادامه انواع این جملات را در قالب دسته‌ بندی‌های مشخص به شما ارائه دهیم تا هر زمان که نیاز داشتید به آن‌ها مراجعه کنید.

جملات انگیزشی موفقیت

از موفقیت شروع کنیم:

1. موفقیت‌هایی که افراد صبور به دست می‌آورند در واقع همان موفقیت‌هایی هستند که افراد عجول از دست داده‌اند. (دانشمند نابغه، آلبرت انیشتین)

2. فلورانس نایتینگل می‌گوید: “علت موفقیت خود را این می‌دانم که نه بهانه آوردم و نه حاضر شدم بهانه‌های دیگران را بپذیرم.”

3. یک انسان موفق کسی است که بتواند از آجرهایی که به سمتش پرت می‌کنند، یک زیربنای محکم بسازد. (دیوید برینکلی)

4. موفقیت یعنی پشت سر گذاشتن هر شکست بعد از شکست قبلی، بدون این که از اشتیاق شما کم شده باشد. (وینستون چرچیل)

5. موفق شدن به این معنا نیست که هیچگاه اشتباه نکرده باشیم. بلکه بدین معناست که یک اشتباه را تکرار نکرده باشیم. (جرج برنارد شاو)

.

جالب است بدانید برخی از این جملات انگیزشی، کاملاً تصادفی توسط افراد مختلف ارائه شده‌اند. مانند جمله‌ای که آنتوان چخوف درباره موفقیت می‌گوید و مفهومی شبیه جمله قبلی از جرج برنارد شاو دارد:

همواره مراقب دومین اشتباهی که انجام می‌دهی باش. اولین اشتباه حق تو بوده است.

.

سایر جملات روحیه انگیز درباره موفقیت که از قول افراد مشهور و موفق نقل می‌شوند عبارتند از:

1. بزرگترین نقطه ضعف به تسلیم شدن برمی‌گردد. قابل اعتمادترین راه برای کسب موفقیت، دوباره تلاش کردن است. (ادیسون)

2. مانع بزرگی که اجازه نمی‌دهد به هدف‌هایت برسی ترس از شکست خوردن است. (نویسنده معروف، پائولو کوئیلو)

3. بارها در زندگی شکست خورده‌ایم زیرا نمی‌دانستیم در آن لحظه چقدر به موفق شدن نزدیک بوده‌ایم. در غیر اینصورت بدون شک تسلیم نمی‌شدیم.

.

جملات انگیزشی کسب و کار

یکی از پرچالش‌ترین موقعیت‌های زندگی می‌تواند زمانی باشد که در حال راه‌اندازی یا پیش بردن کسب و کار خود هستیم و ممکن است گاهی فکر کنیم هرگز به آن هدف بزرگ شغلی که در سر داریم نخواهیم رسید.

بدون شک بعد از مدتی متوجه می‌شویم این فکر کاملاً اشتباه بوده است و اهداف ما آنقدرها که فکر می‌کردیم دور نبوده‌اند.

.

اجازه بدهید چند نمونه از جملات انگیزشی بی‌نظیر برای موفقیت در کسب و کار را با یکدیگر مرور کنیم و با انگیزه قوی‌تری ادامه مسیر را در پیش بگیریم:

1. اگر توان این را ندارید که کارهایی حیرت‌انگیز انجام دهید، پس کارهای کوچک را به روشی حیرت‎انگیز به انجام برسانید. (جف اولسون)

2. در عوض این که افرادی ماهر را استخدام کنید، افراد مشتاق را به کار بگیرید.

3. درست است که اگر در مسیر خود شکست بخورید دچار ناامیدی می‌شوید، اما اگر هیچ تلاشی نکنید بدون شک شکست خواهید خورد.

.

یکی از جملات معروف در زمینه کسب و کار این است که: “اگر رویاهای خود را خلق کنید، در غیر این صورت استخدام می‌شوید تا رویاهای فرد دیگری را خلق کنید.”

اگر در حال راه‌اندازی کسب و کار جدید هستید و یا مدت‌هاست که به ساختن رویاهای شخصی خود فکر می‌کنید، این جمله را در بهترین جای اتاق خود نصب کنید و هر روز با خواندن دوباره آن، قوی‌تر پیش بروید.

.

جملات انگیزشی در مورد زندگی

برای کسب موفقیت در زندگی درست لحظه‌ای که حس می‌کنید زندگی کاملاً پوچ و بی‌معنی شده است، نگاهی به این جملات بیندازید و دوباره مسیر خود را پیدا کنید:

1. آن چیزی که برای داشتن یک زندگی شاد نیاز دارید این است که: برای زندگی کردن در لحظه حال تلاش کنید، بدون این که حسرت گذشته را بخورید یا از آینده بترسید.

2. آلبرت انیشتین درباره زندگی می‌گوید: “زندگی درست شبیه دوچرخه سواری است. اگر می‌خواهید تعادل‌تان را حفظ کنید باید به حرکت در مسیر خود ادامه دهید.”

3. یکی دیگر از جملات انگیزشی درباره زندگی را دوگ هاتچیسون گفته است: “کلید تا ابد جوان ماندن این است که عاشق زندگی باشید”

4. برای داشتن یک زندگی شاد، آن را به انسان‌ها یا چیزها گره نزنید، بلکه به هدفی که دارید گره بزنید. (انیشتین)

5. زندگی به این معنا نیست که خودت را پیدا کنی، بلکه باید خودت را بسازی. (جرج برنارد شاو)

6. یک سال را 75 بار زندگی نکنید و نام آن را “زندگی” نگذارید! (رابین شارما)

7. زندگی خود را همین امروز تغییر دهید، روی آینده قمار نکنید، همین لحظه و بدون تأخیر دست به کار شوید. (سیمون دوبوار)

8. چالش‌ها چیزهایی هستند که زندگی را جالب می‌سازند و پیروز شدن بر این چالش‌ها به زندگی معنا می‌بخشد. (جاشوه جی مارین)

.

جملات ترغیب کننده درباره ثروت و ثروتمندی

اگر ثروتمند بودن یکی از اهداف بزرگ شماست، رابرت کیوساکی جملات نابی در این باره دارد که عبارتند از:

1. ثروتمند بودن و پولدار بودن با هم تفاوت دارد. افراد پولدار کسانی هستند که پول زیادی دارند و افراد ثروتمند کسانی هستند که پول دغدغه آن‌ها نیست.

2. یکی از راز و رمزهای افراد ثروتمند این است که پول خود را می‌بخشند. این افراد می‌دانند که برای ثروتمند بودن باید از ثروت خود به دیگران ببخشند.

.

همچنین سایر افراد مشهور و موفق نیز درباره ثروت و ثروتمندی نظرات و دیدگاه‌های جالبی دارند:

1. فلسفه ثروتمند بودن و فقر افراد دو چیز است: افراد فقیر مقداری از پول خود را که بعد از خرج کردن باقی می‌ماند، پس‌انداز می‌کنند و افراد ثروتمند اول پس‌انداز می‌کنند و مابقی پول خود را خرج می‌نمایند. (ناپلئون هیل)

2. یکی از جالب‌ترین جملات انگیزشی درباره ثروت متعلق به بیل گیتس است: “این که در فقر متولد شده‌ای تقصیر تو نیست اما این که در فقر بمیری کاملاً تقصیر خود تو است.”

3. هنگامی که در جوانی بودم گمان می‌کردم مهم‌ترین چیز در زندگی پول است و اکنون که به پیری رسیده‌ام فهمیدم دقیقاً همینطور است. (نویسنده بزرگ اسکار وایلد)

4. جردن بلفورت درباره ثروتمند بودن این گونه عقیده دارد: “اگر هدف تو ثروتمند بودن است باید ذهن تو نیز برای آن آماده باشد. پس لازم است تمام تفکراتی را که درباره فقر در ذهن خود داری دور بریزی و افکار بهتری را جایگزین آن‌ها کنید.”

.

جملات انگیزشی انگلیسی از بزرگان دنیا

چند نمونه نقل قول انگلیسی انگیزشی از بزرگان مختلف دنیا را با یکدیگر می‌خوانیم:

1. Always remember that you are absolutely unique; just like everyone else. “Margaret Mead”

همیشه به خاطر داشته باش که تو کاملاً منحصر به فرد هستی، دقیقاً مانند هر فرد دیگری.

2. The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday. “Matty Mullens”

تنها کسی که باید از او بهتر باشی، خود دیروز تو است.

.

یکی از جملات انگیزشی کوتاه اما تأثیرگذار آرتور بالفور درباره اشتیاق و شور و شوق در کارهاست:

1. Enthusiasm moves the world. “Arthur Balfour”

اشتیاق دنیا را تکان می‌دهد.

2. Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve. “Napoleon Hill”

ذهن انسان هر چیزی را که بتواند تصور و باور کنید، به دست خواهد آورد.

3. Change your thoughts and you change your world. “Norman Vincent Peale”

افکار خود را تغییر دهید، سپس دنیا را تغییر خواهید داد.

4. The difference between the impossible and the possible lies in a person’s determination. “Tommy Lasorda”

تفاوت میان غیرممکن و ممکن تنها به تصمیم شخص برمی‌گردد.

.

جملات انگیزشی مورد علاقه خود را همیشه جلوی چشمتان بگذارید

گاهی تنها یک بار دیدن و خواندن این جملات برای پیش بردن اهداف کافی نیست. شاید در آن لحظه با خواندن یک جمله خاص بسیار تحت تأثیر قرار بگیرید ولی چند روز بعد که در مسیر شغلی یا روابط خود به چالشی بزرگ برمی‌خورید، احتمالاً این جمله را کاملاً فراموش کرده‌اید.

پیشنهاد می‌کنیم جور دیگری عمل کنید. ابتدا اهداف خود را برای زندگی، موفقیت، درس، کسب و کار و … در نظر بگیرید و سپس جملات متناسب با آن را پیدا کنید. مرحله بعد این است که این جملات را به نحوی جلوی چشم‌تان بگذارید.

می‌توانید روی آینه یا روی در ورودی به اتاق کار یا اتاق خواب نصب کنید، آن‌ها را روی ویژن برد یا تابلوی آرزوهای خود جای دهید، در صفحه اول دفترچه یادداشت روزانه یا بالای تقویم بنویسید و … به این ترتیب می‌توانید هر روز نگاهی به آن‌ها بیندازید و دوباره انرژی بگیرید.

خوب است اگر بتوانید هر چند وقت یک بار جملات جدید را با قبلی‌ها جایگزین کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا